fredag 10 maj 2013

Bring it on...


Jag är ju rätt road av trädgårdar. Eller. Ja. Det var väl en lätt underdrift kanske. Rejält road, kan man säga...så road så att det ibland kan bli en aning för mycket så man kör slut på sig själv. Jo för jag kör en jäkla massa kroppsarbete under sommaren...Bonden?...Han, han kör mest traktor...
Sen har jag idéer som inte stämmer överens med mitt tålamod, som till exempel att ta sticklingar...då är det 'vänta' som gäller...självklart. Jag tog sticklingar av måbär förra sommaren...Måbär, för dom som inte vet, är släkt med vinbär. Är bra som häck och fristående buske och otroligt tacksam att formklippa, perfekt tyckte jag... Där stod dom små sticklingarna i en kruka i köksträdgården och jag väntade och väntade men det hände inte mycket där inte...så tillslut struntade jag i dem.    
Men efter att snön fått gjort sitt så ser dom helt plötsligt ut så här...






Jo visst, det är en lång bit kvar innan det är färdiga buskar men ändå liksom. Så nu har jag gjort samma med Liguster klippet...så får vi se vad som händer...tålamod är en dygd...har jag hört...


Även körsbärs trädet som vi av någon anledning inte fick ner i höstas stod otroligt nog med knopp och är nu nedgrävt.


Till och med murgrönan i krukan i köksträdgården har klarat sig under vintertäcket...




Så. Jodå...Det tar sig, sa mordbrännarn...och nu efter allt fejande, rensande och klippande i trädgården känner jag mig ganska redo för sommaren och för nya projekt...Så...Bring it on bara...



Inga kommentarer: