torsdag 28 mars 2013

Frösådd del 2...


Nu är då första vändan gjord...och som vanligt blev det nog fler sorter än jag tänkt från början...men jag är inte förvånad över de...det brukar bli så och tydligen så lär jag mej aldrig... jag får väl ge bort om det blir för övermäktigt...





Jag hade en liten assistent också...sånt är roligt...den här gången i form av 'Emil' kopian...ännu mer spännande faktiskt...




Allt verkade solklart från början...1. Fylla alla krukor med jord...baggis...han jobba på bra...mer liksom i 'löpande-band' principen...kanske en aningens fort...




2. Vattna jorden och lägga ner...tjaa...ca 6 st av dom pyttesmå fröna i varje kruka...här började det bli lite knepigt när ett frö blev över och han såg helt frågande ut varpå jag sa '-Tjaa...släng ner det med dom andra'...





Fröet hamnade naturligtvis i en helt annan kruka med en helt annan sort...jag är inte ett dugg förvånad...Men det är nu...på punkt: 3. Täcka de små små fröerna med tillräckligt mycket jord...som 'knubbisen' förmodligen börjar tappa intresset... Han börjar forma kreationer som mer kan liknas vid kinesiska muren eller nått...och arbetar jorden med sina små händer så att den tappar funktionen att hålla ihop av sig själv och om man blåser på den så är det som ett fint damm som fyller hela köksbordet...
Jag tycker att det är mysigt med hjälpredor men just då så kändes det himla skönt att han 'plötsligt' måste åka på teaterträning...

Hursomhelst så är första vändan gjord...nu är det bara att vänta...och jag tror faktiskt att knubbisen får hålla sig till punkt 1 ett tag till...






Inga kommentarer: