onsdag 8 maj 2013

Bara så ni vet...


Jamen, då är det väl hög tid att göra ordning på altanen, klippa ligustern och syrenhäcken och rensa i rabatten på baksidan va...Jag ska till och med sätta frön tror jag...Jisses,vilket väder!
Men innan jag går ut och gör allt det där så ville jag visa nyttan av odlingsklockan som jag visade hur man gjorde här...och varför jag överhuvud taget måste använda dem...


Innan vi åkte så panik-satte jag fast  dem i backen med skit långa och förmodligen jäkligt dyra skruvar...men jag ville inte ta risken att dom blåste bort...'man tager vad man haver' heter det ju, typ...





En av bovarna...tagen på bar gärning...eller nja, ärligt så skiter dom i att jag står där och schasar och pchysar...dom ligger lugnt kvar och liksom ålar sig fram mellan hönsnätsklockorna och kelar med första bästa...
Nu står alla klockorna på sniskan och jorden är helt dammig och platt...Ja. Ungefär lika platt som kattkrällena kommer att vara snart om dom inte passar sig...
Japp, så är det iallafall...bara så ni vet...varför man ska använda odlingsklockor...




Inga kommentarer: