tisdag 11 mars 2014

Det var ju faktiskt inte mer än väntat...









Jahapp...det var väl inte mer än väntat kan man säga...
Och igår stod dom där...på andra sidan 3 meters häcken och ville säga sitt...grannarna...
Det är klart att jag förstår att dom inte vill att hela Huliganligan ska komma över så fort dom har lite trädgårds arbete på gång...Självklar...och sprätta bland deras nyutslagna snödroppar...
Dessvärre råkar hela ligan vara väldigt social och går i tron att allt grävande och räfsande i en trädgård...även grannens tyvärr...är bara för deras skull...
Grannarna däremot är inte lika sociala. 
Dom pratar endast om dom har en åsikt eller tillrättavisning på lut...
och det gärna med en fin öppningsfras...
Det är ju inte det att jag opponerar mej mot att dom inte vill ha höns i trädgården...Icke...
Det är mer inställningen...till allt...oavsett liksom.

Jag fick ett tips iallafall...ett nät. 80 cm högt skulle det vara tydligen. Hmm...
Fast inte vet jag hur man kan missa att höns har vingar förstås? 

Hursomhelst så är Huliganerna inne idag...efter att jag och mini gjorde ett tappert försök i går att stänga in dem i hönsgården...Tja...va tog det. En kvart ungefär så var alla ute igen...
Så nu vankar dom runt där inne i hönshuset och blänger surt.
Inte mer än rätt kan jag tycka.
Men som sagt...det var ju faktiskt inte mer än väntat...









Inga kommentarer: