torsdag 28 november 2013

Hoppas verkligen att ni är nöjd nu...


Efter att ha vaknat till en mindre storm och senare få ett yrande snöväder gjorde inget när man fick spendera en underbar förmiddag med både frukost, shopping och lunch med min fina Ylva...alltså hon är ju bara hejdlös...som idag när hon glömde bort vad det heter där hon bor...Love!

Det är efter det jag får en smärre hjärnblödning på vissa ('någon') människor...jag fattar inte...men finns det någon som kan förklara detta för mej så varsågod;

Efter att jag släppte av Ylva så åkte jag direkt till Bondens firma för att höra hur 'Spekulanten' (jo, jag lyckades hux flux ha en sån utan att ens ha varit aktiv i någon bilförsäljning) på min lilla italienska leksaksbil ville göra...(Alfa Romeo, som har stått i drygt 2 år för att kopplingen brakade...en kostnad på 7 papp...) 
Alfan har stått låst på firman hela tiden och innanför grindar...men dock inte staket runt om...fast det borde räcka med låst...
Okej. Såklart den inte hade startat...det fattade väl jag...efter 2 år...dels för att batteriet var dött och dels för att 'någon' tydligen behövde min bensin som fanns i bilen bättre än jag...så 'Spekulanten' skulle komma tillbaka imorgon...

Samma 'någon' hade heller ingen nyckel till bilen så han använde en skruvmejsel eller nått sånt för att komma in...fast jag är så klart glad för att han va skonsam så det går att stänga förardörren ordentligt såklart...
Och samma 'någon' behövde tydligen ett värme reglage...(jaa...ett värme reglage!!!)...till sin eller någon annans bil så 'någon' lånade det också...fast jag är självklart glad att han/hon inte lämnade ett meddelande att han/hon l å n a t grejorna...på bilen...i lacken...ja...som typ 'hora' eller nått sånt fint inristat i kursiv text... 

Bonden, som är mjukare i sättet sa att; Vi får väl skylla oss själv...(vilket han faktiskt backade på...)
Då undrar jag...Var någonstans ska jag skylla mej själv...;

1, Att jag inte hade uppsikt över bilen 24/7...
2, Att jag har en Alfa Romeo...
3, Att jag inte gjorde det enklare för dom att 'låna' allt dom ville ha..F Ö R  A T T  D E N  V A R  L Å S T...




Tack fina ni...
Hoppas verkligen att ni är nöjd nu med vad ni har gjort...

 God jul.


Inga kommentarer: