måndag 9 september 2013

Mitt lilla hjärta...


Plugghästen ni vet...Hon som jag är moster till, Hon som suttit här hemma och pluggat på distans i ett halvår ungefär, Hon som styrt över hela familjen, Hon som kört in alla i ett rum och gormat: Nu ska jag filma och ni är bara jävligt tysta, Jag säger till när ni får komma ut...Hon som ifrågasatt 'När sjutton det blir mat egentligen' och sett ut som en utsvulten fågelunge...Hon, hon har nu flyttat och pluggar på annan ort...och Jag, Ja jag saknar henne nått så vansinnigt mycket... 





Den här helgen har hon iallafall gjort en blixtvisit här hemma...och ALLA vill ju självklart ha en bit av kakan, om jag säger så. Jag fick låna henne i några timmar...några timmar av kramar, prat, fotografering, film och sovandes i rummet intill...timmar som mer kändes som en kvart...en fjuttig jävla kvart...en kvart som betyder allt, som jag kommer att spara i mitt hjärta och plocka fram när min längtan efter henne blir för stor...Plugghästen alltså...Mitt lilla hjärta...Hon är en av dom finaste jag vet...



 







Inga kommentarer: