lördag 7 september 2013

Hur illa kan det bli...


Om man som förälder drar iväg ner till Stockholm och 'hysstar' över dottern till mej...efter att jag frågat om hon kunde vara här förstås...så får man faktiskt acceptera att dottern förmodligen kommer att hamna framför kameran någon gång under helgen...så är det bara. Tja, inte vet jag...men jag tror inte att flickebarnet lider allt för mycket av att vara här. Hon har...ryktat föl, cyklat, gjort arkeologiska utgrävningar av gamla ko skelett och 'tvingats' upp på en mossig stenmur...som taget ur 'Barnen från Bullerbyn'...när vi tog lite kort och som hon lite fundersamt undrade om det möjligtvis kunde bo några 'kusar' i...'Inte då...' -sa jag...och klev ner i ett håll, stor som en gruva...med ena foten...i bara flipp flopp...Ja...ni fattar. Huuuur läskigt som helst...Tja. Med de vill jag bara säga att JAG är oskadd, utan bett och efter ett glas vin...relativt lugn...Flickebarnet?! Hon...hon Somnade tryggt i soffan med våran egen 'Emil i Lönneberga'...Som värsta Astrid Lindgren sagan alltså...Hur illa kan det bli liksom...

  




Inga kommentarer: