fredag 3 maj 2013

Den känslan kan jag vara utan...



Vädret till trots...jo, det är lika hett i dag...så blir det en liten tur nu på eftermiddan in till Rhodos. Under förmiddan har man mest tillbringat tiden i skuggan med hatt...

Igår hände det som verkligen inte får hända. Det som jag haft mardrömmar över. Att någon skulle försvinna...lill Emil...
Vi letade överallt! I lekparken, bland solsängar, i kön till baren...där han oftast brukar stå...i spelhallen och i den jävla poolen. På väg ner till havet kom tårarna. Jag går igenom ett helt scenario i mitt huvud med Hjärt-lungräddning och hela rasket. Bonden letar i butikerna runtomkring. Tillbaka till hotellet och leta ännu mer. Där också andra hotellgäster börjar engagerar sig.




Efter ungefär 45 minuter...och som naturligtvis känns som en evighet...kommer Bonden med en keps-prydd liten typ i släptåg som ser ganska nyvaken ut. Trygg som han är och magen full i glass har han somnat i skuggan på en marmor bänk...ibland går det fort att tappa bort någon. Lite väl fort. Och just den där känslan av maktlöshet kan jag faktiskt vara utan...



    

Inga kommentarer: