onsdag 20 februari 2013

Men va fan vare vi gjorde i början?







Igår tränade jag afro för den här bruttan...ett energiknippe...Tidsoptimist som vanligt så kom jag dit med andan i halsen för trots att jag varit instruktör själv i ungefär 11 år (tror jag) och borde veta vad man ska ha med sig och inte innan man åker så verkade tydligen inte vatten och skor va prio 1 för mej just då...så det va ju bara att backa, göra om och göra rätt...och sen luktade jag förmodligen häst också eftersom jag passat på att mocka och kelat lite innan...lämpligt...otroligt lämpligt..

Sen kör vi då...afro...i några block, (det sa man på min tid som instruktör)...vilket innebär att man sätter ihop flera steg i set om fyra...i 32...alltså 8-8-8-8...och det är bara att hänga med liksom och gör man inte de så låtsas man att man göra de...de gör jag, de brukar funka...och man blir svettig och det kan hända att man får ont i någon benhinna men allt sån är lugnt...T I L L S Energiknippet säger: -Då tar vi det från början!...det är då det blir jobbigt...'okej...jahapp...vänta lite...de va så...sen så...eller?...nää...så vare nog...eller...?'...Men va fan vare vi gjorde i början?!?

Fast roligt var det och till veckan jag ska dit igen...till energiknippet...och då tar vi det definitivt från början...





Inga kommentarer: