söndag 5 februari 2012

Kyligt men ändå helt okej...





Avali Påla 15 år, orädd brud med snälla ögon och otroligt trevlig att hantera.. hon förtjänar all respekt.




Klart de va kallt å ärligt tala så ångrade jag lite att jag sa att vi skulle ut å rida...men de gick över ganska fort. Årets första adrenalin kick fick jag när Petra, vår ponny, drog iväg i full galopp för att hon insåg att vi var påväg hem! Allt gick, tack och lov, bra... V blev inte rädd...å jag lugnade ner mig trots att de var min mardröm att Petra skulle dra iväg med min dotter på ryggen...

Så jag fick rida av henne å jag måste ju säga hon är en helt underbar häst!! Tjock...men helt underbar! Önska jag hade haft en sån häst när jag började rida...

Sen har vi Avali, som är en gudomlig häst...Min systerdotter som red henne och är lite småskraj för att hon är stor...men hon gör vad man ber henne om och om hon inte gör de så är det för att man är otydlig...så enkelt är de.

Såå...kontentan är att även om de har varit typ minus 22 så har de varit helt okej att vara ute i den här kylan :)


 


Inga kommentarer: