onsdag 25 januari 2012

Skåp...

Skåp (och bild) är från tyska CAR möbel.


Ett skåp till…?!?
Ja, Jag är galen i skåp…tja… eller om vi säger inredning över lag…och om jag tycker om en sak så händer det lätt at jag vill ha mer och fler av samma vara liksom…å sånt är ju okej (kanske) när det gäller ljus lycktor, fina skålar i glas och porslin, kuddar och filtar eller snygga glas flaskor med frostade siffror…men skåp
De är ju lite svårare att placera 5 stora skåp i ett snyggt arrangemang så att det ser ut som att dom bara har hamnat där…sådär estetiskt snyggt liksom… det blir ju lätt LIIITE för mycke va…
Vi har ett skåp i köket som är stoort, ihop snickrat av 4 gamla fönster, egen ritning och vår snickare (som i förbifarten påpekade att :  ’-okej..de kommer blir STOOORT!’ )…det är uppskattningsvis 2 x 1.80 och 40 djupt, men snyyygt!!
Så eftersom jag blev ’skåpfetischist’  så ville jag ha ett till (dock inte i köket)… bakom skrivbordet i v-rummet hade jag tänkt.
Fast när jag presenterade hela idén för H…om ett till, lagom djupt för att man ska ha pärmar med allehanda viktiga papper, räkningar, pennor…ja, allt man vill ha i ett kontor så undrade han om jag va sjuk på riktigt…
Men men…  säljer man in konceptet riktigt bra, gör en ritning till, pekar å visar med hela kroppen hur bra de blir och om man har en fetisch för skåp så kommer ett till att få flytta in…
Ungefär lika stort som de på bilden men svart tror jag…Japp så blir de!





Inga kommentarer: