tisdag 21 april 2015

Genom ett skal...


 
 
Egentligen...
skulle jag visat en liten bild från den vernissage
vi har den 2 Maj...
på Hälsinglands Muséum och allt...
Ni vet med snittar, kavaj och annat hullabaloo
Men... 
heelt plötsligt finns det andra som också vill säga heej...
 
 
 

För mitt i en hop med mjukt gula ägg i en äggkläckare
finns ett...
Ett litet gult ägg som har ett liitet liiitet hål...
Som piper!!
 
Det är 'hon'...
'Hon' Den första...
hon som sätter fart på alla andra...
 
Och...Aaa...
Ja vet...
Det verkar jätte konstigt att prata med ett ägg...skal...
men jag gör det...
För Jag är alltid lika fascinerad!
 
Hon somnar lite då och då...
som bäbisar gör...
Å...
så vaknar hon och piper...igen...
det är så det har varit dom senaste timmarna...
 
 
 
 
Och så verkar det vara ett par timmar till...
Men...
 Visst är det märkligt ändå...
och heelt fantastiskt.
Att där inne i ett hårt skal ligger hon, en liten blöt, mjuk och känslig varelse
som  'pratar'...
som jag har känslor för redan nu...
Som sätter fart på alla andra...
 
...genom ett skal...
liksom...
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: