torsdag 19 juni 2014

En och annan Nubbesallad...




Snart midsommar.
Vädret är jag inte direkt förvånad över...det brukar ju vara lite sisådär...
däremot är jag en aning brydd över hur blåsten lyckats släppa ut alla hönsen 
ur hönsgår'n så att dom kunde partaja loss i jordgubbslandet en stund...
Eller...jaa...dom lyckades få till en mindre krater om jag säger så...
Jaja...
Dom hade iallafall snällt installerat sig i 
hönsgår'n (och det nya hönshuset...fast det visar jag sen) 
igen när jag kom hem från jobbet i går kväll.

Hursomhelst.
Minimänniskorna har åkt i väg för att fira midsommar på annan ort.
Och fast jag vet att dom kommer att ha det hur mysigt och bra som helst
och bli bortskämda med god mat och en hel del onyttigheter 
och att dom har längtat som tokar efter att få fira midsommar där...
så kommer jag ju som vanligt att sakna dom så vansinnigt mycket. 
Nää... 
Jag är verkligen inte så bra på att vara ifrån dom där typerna... 

Jaja.
Midsommar blir det iallafall.
Och den kommer att bjuda på jobb, jobb och åter jobb
och kanske...om man har en himla tur...en och annan Nubbesallad.


Så;
Ha nu en riktigt fin midsommar 
allihopa.


Inga kommentarer: