torsdag 17 april 2014

Det får duga så...



Vet ni hur svårt det är att arrangera en fotografering med dom här små...
Jaa...rent av omöjligt...skulle jag vilja påstå...
I vanliga fall skulle jag aldrig komma på tanken att överhuvudtaget utsätta hönsen...men eftersom jag har så små söta och duniga individer här hemma...och eftersom det snart är påsk...så tänkte jag att om jag gör det inne i hönshuset 
med mamman närvarande...så kanske...

Jag hade sett framför mig tio kycklingar i en äggkartong mot en fin skrovlig bakgrund...
Jaja...jag vet...
Vanna...som alltid brukar vara assistent i sådana här projekt... 
skulle liksom stoppa ner kycklingarna en efter en i varje ägg fördjupning
och jag skulle fota när alla var på plats...

 Amen...tjena.
Jag sa ju att det var omöjligt...
och...
vad trodde jag?

Det kutade kycklingar överallt...precis överallt... 
trots att Vanna var en duktig jonglör med brödbitar och annat som höns och små kycklingar gillar...
Men eftersom Mamma Höna inte var ett dugg övertygad över vårt lilla fotoprojekt...fast hon var med...så lockade hon vänligt men bestämt på alla små från andra ändan av hönshuset...
där alla försvann...under henne...såklart.

Jahapp.


Sååå.
Det här får bli min torftiga Påsk Hälsning i stället:



 Det får duga så...



Inga kommentarer: