måndag 4 maj 2015

Himla konstig känsla...

 
 
 
Nu, när det är över...slutprojektet...
med allt arbete innan och själva vernissagen...
så är det som om luften går ur en på något vis...
 
Och,
så ställer man sig frågan...
Vad ska jag göra nu då? Resten av tiden?
Nä...det är inte slut än, och jag vet vad jag vill och hoppas på...
Men när man har jobbat intensivt och ganska länge med något och
sen inte ska göra det mer så känns det konstigt...
Väldigt konstigt.
Såklart.
 
Hursomhelst...
så hänger dom där nu...bilderna...
Trots att jag kvällen innan kände att;
'Nu river jag ner dom...
Ja, Det gör jag...
och sätter en skitig lapp från ett gammalt solkigt kollegieblock med texten;
'UPPTAGEN MED ANNAT'
där istället...'
 
Det blev inte så.
Dom är där.
På HälsinglandsMuseum.
Till den 30 Maj...
och jag hänger på skolan och
undrar vad jag ska fylla tiden med nu...
Himla konstig känsla...
 
 
 

Inga kommentarer: