tisdag 12 november 2013

Mycket långsammare tempo...




Ja...nu är det jävlar i mej inte långt bort...En och en halv månad...den ni...Som vanligt är man ju inte ens i närheten av några julklappsinköp än...och jag befarar att det blir i år som det varit förut...i sista minuten liksom...

För ett par år sedan var det också så...sista minuten...närmare bestämt 23 december...
Tog väl Volvon och sladdade iväg...(snöigt och isigt utav bara h-vete)...hann till första bästa höger sväng, fick sladd, drev bilen likt en stor jäkla vägskrapa genom svängen, såg ett möte i ögonvrån...konstaterade att det var en Sprillans ny Citroen...hann tänka; Toppen Åsa...varpå jag tryckte ner Cittran i krondiket och sedan blev det en jävla smäll inuti min bilen...

Jaa...nu är man ju gjord på det viset att en 'bilolycka' inte direkt stoppar en...har man ett 'mission' så har man...så efter allt papperskrivande så fixade jag skjuts och shoppade loss ändå...trots blodigt öga, en svullen arm, krutstänk över hela ansiktet efter krockkudden och allmänt ledbruten i hela kroppen...och efter mycket tjat...en snabbvisit på akuten...


Den 24 december firade jag hos min syster...Jag hängde mest med, byggde pussel, åt en himla massa mat, satt still i en soffa och kramade underbara barn. Julafton blev det ju ändå...det brukar bli det vare sej man vill eller inte...fast just den där Julen gick bara i ett mycket långsammare tempo...




Inga kommentarer: