fredag 12 april 2013

Rent av snyggt...


Herre jösses vilken skjuts det blev här nu på morgonen. Här står man i godan ro, dricker morgonkaffe och småpratar med liten mini. När det helt plötsligt dyker det upp en häst i fönstret. Min häst. Lös. Ja...nu springer vi ju inte runt hysterisk och skriker med armarna ovanför huvet direkt...utan reaktionen blir mer ett: 'Jävlar, hur kom hon ut' liksom.
Men en skjuts ut blir det...och in i stallet för att se vad det nyfikna lilla (stora) djuret ställt till med för jag antog att hon 'donat' lite där innan hon kom ut...
Och mycket riktigt...hon har rivit ner flaskor, varit in i sadelkammaren (en liten smal passage med lågt i tak...ja, hela hon fyller liksom upp det rummet när hon står där) och vält hinkar, skitit i stallgången, gnagt på en stol och sopat i sig resten av hönsmaten...det va inte bra, hur mycket hon har fått i sig vet jag inte riktigt...men vi kan säga att det va mer än tillräckligt så nu har jag extra koll på henne.
Ordningen är hursomhelst återställd...dom står i hagen med sitt hö och hon, 'lilla' fröken, är nog rätt så propp mätt skulle jag tro...







Jaja...jag har iallafall hunnit titta på lite färger (fondvägg) till barnens rum. Och alldeles säkert blir det nog Chai i R:s rum. Gråsvart, vitt och Chai. Det tror jag blir bra...rent av snyggt faktiskt.



Ha en finfin fredags förmiddag :)




Inga kommentarer: