söndag 14 april 2013

Om jag så ska använda dynamit...



Duchesse de Montebello


Mot husväggen och mot hörnet av det nya planket vi snickrade häromdagen...som också blev en finfin resonanslåda åt Franke som har stått där och galt hela jäkla förmiddagen...hade jag ju tänkt mig lite trevliga rabatter och lite rosor och sånt trams. Ja. Då är ju frågan vilken ros man vill ha. Jag menar, det finns ju en uppsjö. Men jag hade tänkt mig något i lort rosa eftersom hela trädgården på framsidan går i dov-rosa, lila och lavendel blått. Sen måste den också vara snabbväxande...tålamodet, ni vet...tålamodet...klara zon 4-5 och bli minst 2 och en halv meter i höjd... 

Sen har vi själva marken där rabatterna ska grävas...Jodåsåatt...går liksom inte att gräva för marken är så hårt packad så det vore lämpligare att anlägga en E-4 där...men, men eftersom man mer eller mindre bor på en bergsknalle så får man ha lite fantasi och göra det bästa av saken. För rabatter ska det bli, så är det...om jag så ska använda dynamit...







2 kommentarer:

ylva sa...

Ojoj, vart lite orolig där ett tag...
Den lilla röda då ? Jodå det går, på ett eller annat vis...

Unknown sa...

Den lilla röda? Aha...Du menar tuppen ;) Ja han följer med i explosionen...