fredag 19 april 2013

Have a lovley Friday...






Ja, då har jag köpt ägg, av min 'hovleverantör' av höns...markerat alla 12 äggen med ett kryss, lagt 6 st i 2 reden och blandat upp med mina egna...alltså, totalt nio ägg per rede. 
 





Två av hönorna har varit dit och lagt mer ägg och just nu ligger dom där lite sporadiskt tills dom har rätt antal ägg och blir 'sur'...vilket jag hoppas att dom blir. Det är nog enda gången jag tycker att det är bra om någon är det...sur alltså...

Jodåsåatt, Nu har jag fått tag i en bil inför dagens bravader. Y ska plockas upp hos bilmekanikern...ja, det verkar gå någon form av sjuka i våra bilar...för hennes funkar inte heller...Lilla mamman ska på röntgen...bara de kan bli spännande...och sonen ska ju ha kläder. Så det är väl bara att sätta fart på den här fredan, tycker jag.


Have a lovley Friday!





Inga kommentarer: