tisdag 16 april 2013

Åtminstone till nästa måndag...


Jaha. Och hur tycker du ridlektionen gick i går då, Åsa? Tjaa...riktigt illa, faktiskt. Riktigt, riktigt illa! Ja, jag undrar allvarligt vad jag håller på med. Jag borde hålla mej till sånt jag klarar av. Som mocka skit, bära vatten, kratsa hovar och ryckta någon häst...på sin höjd kanske hoppa över nått krondike, men sen får det räcka...



 Hästen...vi kan kalla honom Valco...f.d tävlingsponny...(behöver jag säga något mer...)


Jodå, det började bra...sen, sen vet jag inte riktigt vad som hände. Han, hästen, Valco kanske genomgick en smärre kris, vad vet jag...för mitt under traven, mot de 5 (studsarna) hindren förvandlades han från en trevlig lätt riden ponny...ja, såna får jag rida eftersom jag är minst i gruppen...ja alltså, jag pratar inte om att jag är enochtio och han nån shettis...han är lite större...och jag lite längre...till en ris-kokare på väg att explodera...jag ljuger inte. När jag tyckte att vi skulle sakta av till trav efter hindren (studsarna) och samla ihop oss liksom...så var inte han alls inne på samma linje som mej...nej nej, inte ens i närheten. Han tyckte vi skulle ta minst tre varv till i full galopp. Medan vi ändå höll på liksom. Sen, att alla andra hästar stod i mitten och väntade på sin tur det liksom sket han i. När jag, helt svettig i pannan och rätt nervklen äntligen stannade med dom andra...ja då, då skulle vi ta det från andra hållet! Jag menar,  'cirkusen' tog aldrig slut...som bäddat för mardrömmar...
Om jag hade koll på läget? Näpp...å det tyckte nog ingen annan heller... 
Så ja. Just nu undrar jag vad jag håller på med. Jag ska nog sluta med dom här dumheterna. Ja, det ska jag...åtminstone till nästa måndag iallafall...








2 kommentarer:

Maria sa...

Haha, ojoj :) Hä går unna ;)
Är det en ny häst eller?

Unknown sa...

Jaa...eller...tillfälligt inbytt. Det enda jag fick veta innan var att han tyckte om att hoppa...och från läktaren fick jag höra en försiktig röst som sa; 'nu jäklar får du rida Åsa...'. Lätt underdrift vill jag lova...han blev ju som förbytt :)