fredag 27 januari 2012

Smulan...

Det här är 2 av dom 3 vi har...


Katterna.

 
Tuss kallas den grå fast han heter egentligen James, som i James Bond ni vet...och ibland får han heta 'hårbollen'.
Hon den lilla röda heter Smulan och har sin speciella plats...
I sommras gjorde jag det helt ofattbara...jag backade över henne med bilen. Ena sekunden va hon inte där och jag skulle bara in och hämta en sak...när jag sen backar kommer hon ut sned och tilltuffsad från bakänden på bilen...

Jag skriker...barnen skriker, fast jag tror att dom är något lugnare än mej...och vi slänger oss ur bilen.
Vi lyckas få ut henne från traven med pinnar som hon gömt sig under och jag ser på en gång att de här gick liksom inte bra...
Vi ilar ner till vet.stationen som inte ligger långt bort...tack och lov... Där får hon dropp och kortison och får ligga under observation...dom ser och känner inget som är av men hon kan inte gå, har bleka slemhinnor och ögonvitorna är framme och mamman, hon bara gråter...

Hon blir inte bättre och vi får välja att köra in henne till djurkliniken eller ta hem henne för observation själv...Jag tänkte ju på en gång ta henne i bilen och brassa in dit men min sambo som är bonde å lugn som en filbunke säger att vi tar hem henne, summan av de kalaset kommer att ligga på 20 lök...för en kattunge...och väldigt lungt säger han nått i stil med: - jag förstår att du vill men de är inte realistiskt.

Så vi tar hem henne, har henne i ett mörkt rum i en katt bur med mat och vatten...hon släpar sig ut och äter lite åsså jamar hon och kryper tillbaka in i buren...å mamman gråter fortfarande..
H är mer positiv (vilket han alltid är) och säger: - Jag lovar att hon kommer att kraffsa på dörren innan kl 11 ikväll, då vill hon säkerligen komma ut...

Å tror ni inte på fan...kl 11 nånting...då vill hon ut!! Dessutom trippar hon ut med svansen högt, stryker sig mot mitt ben och kurrar...vafan är katter gjord av...å vafan är det med bönder?!?!

Hon är återställd nu...men...hon är inte riktigt som andra katter...ibland kan jag märka nått med henne som jag inte kan förklara...kanske fick hon en smäll mot huvudet...vem vet. Men hon tar plats, kanske mer än dom andra å så får det va. 










Inga kommentarer: