lördag 12 april 2014

Voilá...




Vad passar inte bättre än att leka lite Ernst en blåsig Lördag som den här.
Jo, det är ju den där madrassen till trädgårds sängen som jag tjatat om här och här...

Jag hittade gardiner på indiska i ett skirt tyg med färger som passade till.
Eftersom vår säng är gjord för två...120;s bredd...så var dom naturligtvis lite för smala
så jag behövde två som jag sydde ihop.
Det tunga gamla täcket jag fick av snälla goá Anna var lite för mörkt så
jag tog ett lakan i rätt mått som ett 'mellanlägg'.
Sen var det bara att släta ut och nåla...nåla utav bara helvete...överallt...







Baksidan är minst lika viktig som framsidan.
Och hörnen!
Hörnen är skit viktiga.
Jag vek in mitten partiet först och klippte av överflödet med nordens garanterat slöaste sax 
sen vek jag över lång- och kortsidan.
(I varje hörn ska sen en tofs sys fast...såklart.)












Sen är det bara att sy allt för hand. Fram- och baksida.
Skittråkigt, jag vet...men ett måste för bästa resultat.
Och.
Voilá...en madrass är gjord.



Inga kommentarer: