onsdag 23 april 2014

Som typ dom där lavendlarna...



Av alla mina 26 lavendlar så verkar det som att bara 6 har klarat sig.
Troligtvis på grund av den snöfattiga vintern.
Tråkigt men sant.
 
Dessa ska iallafall ner i den nya rabatten vid 'sängen'
Där ska dom få trängas med rosor, riddarsporrar, violkungsljus och daggkåpa.
Och som det känns nu så blir det bara den i sommar...
fast det kan hända att jag ljuger lite förstås...
och dom andra rabatterna ska bara ses över och kanske att det ska 
bytas ut någon växt här och där...
Som typ dom där rackarns lavendlarna...




Jag vet inte om jag gjort det förr men har jag det så gör jag det igen.
Den här ettåringen alltså.
Klockranka.
Jag rekommenderar den varmt.
Den säljs ganska dyrt i trädgårdsbutikerna men är himla lätt att odla själv.
På en säsong växer den flera meter.
Alltså under förutsättning att man sår den tidigt och skolar om den i 
större krukor så fort karaktärs bladen syns.
Gör man allt sånt så får man en växt som man blir helt såld på.
 Garanterat.
 





Inga kommentarer: