torsdag 20 juni 2013

Ett staket...


Något som är ett måste i en trädgård är trädgårdssoffor...eller sittplatser...helst gärna lite överallt...
Jag, ja jag vill ju ha många...(nä, jag vet...inte ett dugg överraskande)...Så vad gör man då om man nu vill ha många men inte känner att plånboken räcker till för just den jag vill ha är rätt dyr...





Man gör dom själv såklart! Och jag lovar...det är verkligen inte så svårt som man kan tro. Dessutom så är det roligt. På biblioteket finns en bok som heter; Klassiska trädgårdsmöbler att snickra själv..av Peter Långberg. I den finns ritningar och korta beskrivningar.

Så om man nu inte vill äta sill, dra en snapps och tjoa en trevlig nubbevisa i midsommar så kan man ju alltid snickra sig en liten möbel...Tja, Jag tänkte nog kanske göra både och...eller ja...åtminstone...till att börja med försöka få till ett staket...




Inga kommentarer: