lördag 10 mars 2012

Laundry room...

.
.
Nu är tvättstugan på tapeten igen...vi har redan målat 2 av dom 3 rummen nere i källaren så nu är det själva tvättstugs-delen kvar...
Det vi målar med är en 2 komponents färg...där man målar ett lager först, som blir som glas...sen nästa färg som är själva kulören...ljusgrått har vi valt...sen ska skiten torka...borde ha torka..



Tvättstugan i Vita huset...



Så döm om min förvåning... när jag, redan stående mitt på golvet...kände att det verkligen inte var torrt!!! Det var ju bara att backa tillbaka i samma fotspår...å nu sitter mina 'tår' kvar i färgen och dessutom var jag lite skitig om ena foten....såg jag...grattis till mej!




Martha Stewart


Men, men...'man ska inte gråta över spilld...gröt'?! Det är bara att slänga på en snygg matta...eller nått.
Iallafall så ska det upp hyllor på väggarna, 3 nya tvättkorgar, hissgardiner, några plastblommor...(allt annat än plast dör garanterat där nere..) sen tänkte jag ha lite tavlor på väggarna och korgar att förvara omaka-saker i...



Drömmen vore ju att ha det lite så här:





Här dör det nog inga blommor i onödan tror jag...sen kan man bara knalla ut å hänga tvätten lite bekvämt på en snygg tvättvinda...naaaa....




Eller så här kanske:




...och här är andra halvan...




Men nää...varför skulle JAG vilja ha en tvättstuga som är som en balsal...förmodligen skulle det vara jobbigt att städa...och sen skulle alla strumpor troligtvis verkligen bli ensama och omaka i den gigantiska tvättstugan...
'Man ska vara nöjd med det man har'...heter det ju...och jag har ju riktiga tåavtryck i min tvättstuga ... sådeså...




Inga kommentarer: