tisdag 28 februari 2012

Ögon...

.......................
.......................





Jag är närsynt och har en längre tid funderat på en laser operation… fast jag måste erkänna att jag är något gruvsjuk att ta tanken längre än till en konsultation…


Nu känner jag några stycken som har gjort det och för dem har det gått bra… och det tror jag nog att det skulle göra för mej med… men det är något med ögonen som gör det så skörtkanske för att jag är uppvuxen med 2 blinda föräldrar och har en dotter som har Colobom…

Jag är i vanliga fall inte ett dugg känslig för blod, smärta och sånt kladd… så länge det bara gäller mig själv och inte barnen alltså… men ögonen liksom…


Det kostar ju lite också… ungefär mellan 30 – 60 000 kronor… beroende på vilket synfel man har men slår man ut det på linser och glasögon så kanske det jämnar ut sig i längden.

Sen måste det ju naturligtvis vara en seriös klinik (vet ärligt talat inte om det finns oseriösa ögonkliniker)…för man vill ju vara säker så man inte gör en sån här ’hemma-tatuering’ grej på ögonen… ja ni förstår vad jag menar va…


Så jag tro nog att jag ska släpa med mig ursnygga M upp till Sundsvall för en konsultation i alla fall… sen får vi se om jag kan övertala mig själv till nått mer…

 
 

Inga kommentarer: