söndag 13 april 2014

Tretusentvåhundra spänn...



Ja. Den där cykeln.
Det var ju några fel som behövde justeras så jag lämnade in den för reparation.
Jag fick ett preliminärt pris. Cirka tolvhundra spänn.
Okej tänkte jag...överkomligt...så jag lämnade in den.
En dag senare ringer dom och säger att det minsann inte går för det är fel på växeln som ligger i och det vore mycket billigare att köpa en ny; 
'Minst tretusentvåhundra blir det'...säger karln i andra ändan av luren...
'Det blir billigare om du köper en från fjolåret...Vi har såna...'



Sur som ättika vräkte jag ur mej allt för mina 'kollegor' som tyckte att 
jag lätt kunde fixa den själv...
Så jag strippade den. Totalt. Tog bort allt 'lull' som växel och handbroms.
Köpte solutions kit och mattsvart spray för 50 spänn och gjorde om den till 
en 'tantcykel' från 70-talet.
Det kostade mig 70 spänn och eget arbete. 

Så nu...varje gång jag går ut...småsneglar jag på den och känner mig rätt nöjd och 
smått förtjust faktiskt...
Och kan inte låta bli att...smått ironiskt...tänka;
'Tretusentvåhundraspänn...Ja, eller hur!'







Inga kommentarer: