måndag 7 april 2014

En middag under äppelträdet...



Förra sommaren gjorde vi ju en trädgårds säng (här) men den hann aldrig riktigt inredas.
Det ska bli ändring på det i år...även om utsikterna för det inte såg lovande ut i morse...

Madrassen som ska ligga på är tung men rätt så platt. Det kompenseras såklart med en jäkla massa kuddar...som jag förmodligen kommer att får släpa ut och in...
Tyget som ska sys på 'madrass-ämnet' går i ton med sängens färg...
och sänghimmelen blir vit, tunn och fladdrig...precis som det ska vara på sommaren...
 



Madrasstyget

Madrass


På trädgårdsmässan inhandlades gjutformar som ska bli Marrakesh golv (i trädgården)...
Och för att inte jag ska behöva jobba mig blå så köptes 3 formsatser med 2 i varje.
Alla plattor ska sen målas i färger som lortig turkos, grön, espresso och vit...
och kanske någon till...
Allt ska läggas på en bädd av stenmjöl och sand ska sopas i fogarna.
Klart.
Här hade jag tänkt ha en middags möbel...
Jepp...wishful thinking...
som om vi inte har nog med platser redan...
Sen är det bara att tippa omkull sig på sängen och kanske läsa en bok eller...om det nu vill sig väl... avnjuta en middag under äppelträdet...
Det är ju liksom sånt min själ längtar efter nu...


Inga kommentarer: