söndag 22 december 2013

Fast jag gärna skulle vilja förstås...





Nått som hade varit bra julklappar...nu säger jag hade för det är nog liite väl sent att beställa vid det här laget...det är sådana här nördprylar. Det här är alltså filter för kameran. Roligt...ja åtminstone för dom som fotar.

Polarisations filter: Ett filter som ger ökad mättnad i färgerna...som typ; grönt blir grönare...
Det tar också bort oönskade reflexer som i speglar eller vatten...

Soft focus filter: Används bäst vid porträtt fotografering. Det gör att skarpa och hårda drag försvinner och huden mjukas upp. Nackdelen skulle jag kunna tänka mej är att där man gärna vill ha fokus (som tydliga ögon med intensitet) försvinner...
Funkar ungefär...nästan som ett Diffuser filter som användas för att skapa annorlunda och drömliknande bilder.

Stjärn filter: Det här filtret ger en effekt i form av stjärnor vid ljuskällorna...lite sån där bling-bling Disney...ja, ni fattar va...stämningsfullt så man smäller av...

Alla dessa filter finns på Kamda... Dom är verkligen superbra att ha å göra med...inga krusiduller liksom. En säker nätbutik helt enkelt.

Här är matproduktionen i full gång...jag sitter mest på arslet efter som ryggen gör sig ännu mer påmind om att den finns nu...(jag böjde mej ner efter ett grimskaft som låg på golvet i stallet och kom efter det varken upp eller ner...tur jag har förstående människor runt om kring mej )...sonen har dammsugit och skurat golven och lilla Mini med kompis har gjort stallet och sitter nu och slår in julklappar. Alltså...jag har verkligen  i n t e  rätt att klaga...Nää...kan inte ens klaga på Bondens märkliga Julmusiks kavalkad han kör just nu...fast jag gärna skulle vilja förstås... 


Inga kommentarer: