tisdag 26 november 2013

Lite väl tidigt...



Nu är det väl legalt att börja...i och för sig så har min svärmor redan kört all in förra helgen...och det är ju sant som hon säger; Den är ju ändå så kort...så varför inte...men med första advent nästa helg så är det ju okej...
Jag kommer ihåg när vi var små...jag och min syster...att allt fokus låg på maten. Inte så mycket vid själva julpimpet...klart vi hade adventsljusstake men jag tror inte att det var så mycket mer faktiskt...kan ha berott på sjuttiotalet, känslan för inredning...eller kanske på att han var blind...





Hursomhelst...Julgranen togs a l l t i d in 2 dagar innan jul...efter att vi naturligtvis tjatat i typ 2 veckor innan men fick en 'talk-to-the-hand' i ansiktet varenda gång. Det var bara så. Granen skulle in 2 dagar innan...varken före eller efter. Och maten...den åts med sådan andakt att klockorna stannade...som barn så förstod jag aldrig poängen med att äta så lääänge...överdrivet länge faktiskt...så länge så att Kalle Anka hann börja, man satt som på nålar och kutade ner till tv:n när den sista lutfisk tuggan stoppades i munnen...herreguud...
Våra barn däremot tycka om att hänga i köket och vid matbordet, prata och njuta av allt som bjuds, dom älskar julpimpet...och vi har verkligen inga regler när det gäller julgranen...fast det är klart...2 veckor innan känns ju förstås lite väl tidigt...




Inga kommentarer: