fredag 19 juli 2013

Så in i norden tacksam...


På gården i anslutning till den där murkna ladan...som fick gå hädan på grund av att den var i så dåligt skick...ligger gammelgården. Den har länge fungerat som en lagerlokal åt en jäkla massa möbler och bråte...tills för 2 dagar sedan när jag bestämde att 'nu jäklar ska här städas'. Bonden...som inte direkt gillar den typen av aktiviteter...protesterade en hel del men har man vänner, syster och systerdotter som är driftiga som satan så blir det så...inget att pruta på liksom...


 Hallen



Nu är där rent på möbler och annat grejs...och nu återstår restaurering...som vi i nuläget är helt oense om...Jag vill återställa (vilket innebär en del skrapning, målning och sånt) han vill låta det vara som det är...

 
Köket

 En 'ganska' fungerande vedspis...

 
 Ett urvackert väggfast stort skåp

Lilla kammaren




 Den stora kammaren...

Nåväl. Oavsett...när jag vinner fighten om restaurering och färgval...så ska det fräschas upp en hel del eftersom vi tänkte ha det som gästhus...Men men. Det sker inte i nu läget...eller...tja...inte inom 2 veckor iallafall...sen får vi se...
Just nu känns det väldigt skönt att det är helt rent på prylar iallafall...och jag är hjärtligt tacksam för att mina fina har gjort en gigantisk insatts...så in i norden tacksam faktiskt...
 




Inga kommentarer: