lördag 23 mars 2013

Frösådd del 1...



Ja...då var det väl bara att köra igång då med frösådden...Den här första vändan blir inte så bökig men sen...när allt ska skolas om till andra större krukor det är då det kommer att bli smockfullt överallt här hemma...





Nu låter det nästan som om jag tycker att det här är tråkigt och jobbigt...Inte alls...jag tycker att det är jätte roligt och otroligt rogivande att se de små fröerna gro...





Jag brukar alltid beställa mina fröer från Raraväxter...Dom är väldigt bra att ha att göra med och det går fort att få beställningen. Den här gången kostade det pyttelilla paketet 649 spänn...jag förklarade lite på skoj att det 'faktiskt va fröer' för kvinnan bakom disken... (som alltid är lika rapp i munnen), hon nickade förstående och konstaterade att det förmodligen va knark...

Så nu sitter jag här med mitt 'knark' som ska ner i jorden och som i slutändan garanterat kommer att ta över hela huset...helt underbart...





Inga kommentarer: