torsdag 14 februari 2013

Underbara djur...








Det är dom här två damerna slåss med Franke och hans höns i stallet...de ska egentligen Franke vara glad för eftersom dom mer eller mindre fungerar som 'stora element' till hans hönshus och förfrusna tuppkam...fast sånt fattar inte Franke...

Petra, hon den övre damen, är 22 år och kommer från vår ridskola. Hon fick liksom pensionera sig här hos oss. Snäll som bara fan men kan bli lätt stressad om hennes kompanjon Avali, den nedre damen, simmar ur bild. Ja då...då kan hon trycka till en rätt kraftigt (läs: meja ner...allvarligt alltså...hur mycket tryck är det i en pensionär)
Avali Påla...ja...jag har liksom inte ord för den hästen...16 år...orädd, villig, nyfiken, trygg...nää det räcker inte till...hon är bara Avali. Sen har vi den tredje damen och hon bor inte i stallet... Hon är min, bara min...och kanske liiite hennes pappas :)...med sitt underbara sätt och lilla personlighet......ljuva lilla minimänniska...


Nu är det dax för barnen att åka till skolan och jag..ja jag har några dater med mysiga människor som jag ska ut på...



Inga kommentarer: